A védelem első vonala azok ellen, akik be mernek lépni Mogu'shan Vaultsba egy sor megbűvölt bestia szobor. Kemények mint a gránit és szüntelenül éberek, a Stone Guard őrei egy leküzdhetetlen falat alkotnak tűzből, agyarakból és karmokból.
Setup:
2 Tank
2-3 Healer
5-6 Dps
Minden Guardian tudja a következőket:
Solid Stone: ha egy Guardian 12 yardos körhetében nincs másik Guardian, akkor 90%-kal kevesebb damaget kap, de cserébe nem töltődik az Energy-je. Rend Flesh: a Guardian DOT-ot tesz a célpontjára, ami 85.000 Physical damaget okoz 1 másodpercenként 15 másodpercen keresztül.
Petrification: az aktív Guardi anok közül egy mindig Petrificationba kezd, amivel szép lassan megpróbálja kővé dermeszteni a raidet. A képesség megszakításához el kell érni, hogy a Petrificationt kezdeményező Guardian feltöltődjön és Overloadot hajtson végre.
Power Down: A guardianok lekapcsolják az összes feltöltött csempét, mikor 75% és 40% HP-ra esnek.
Energized Tiles: Ez egy buff ami 1% kal növeli sebzésünket, az effect 100-ig stackelhető
A különböző Guardian-ok képességei:
Amethyst Guardian: Amethyst Pool: a Guardian lerak egy tócsát maga alá, ami 70.000 Shadow damaget okoz 1 másodpercenként mindenkinek, aki beleáll. Egy-egy tócsa 1,33 percig marad lent. Amethyst Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Shadow damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet. Amethyst Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 500.000 Shadow damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Amethyst Petrification debuffot mindenkiről.
Living Amethyst : A kristályra kattintva egy 10 Stackes Debuff jelenik meg a kattintó playeren, ezzel fel lehet tölteni a földön lévő csempéket (1 stack Debuff 1 csempe feltöltésére használódik fel). A töltés annyiból áll, hogy az illető végigsétál a csempéken (ha világít, akkor fel van töltve), ezen kívük a Debuff 6.000 Shadow damaget okoz 1 másodpercenként.
Cobalt Guardian: Cobalt Mine: a Guardian kilő egy "kobalt aknát" (jégtömb) egy véletlenszerűen kiválasztott player tartózkodási helyére, ami körül a becsapódás után azonnal meg is jelenik egy 7 yardos kék színű szaggatott vonalas kör, majd 3 másodperccel később az akna élesíti magát. Élesítés után bárki, aki átlépi a szaggatott vonalat felrobbantja az aknát, ezzel 340.000 Arcane damaget okoz mindenkinek 7 yardon belül és rootolja az érintetteket 6 másodpercre. Cobalt Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Arcane damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet. Cobalt Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 500.000 Arcane damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Cobalt Petrification debuffot mindenkiről.
Living Cobalt : A kristályra kattintva egy 10 Stackes Debuff jelenik meg a kattintó playeren, ezzel fel lehet tölteni a földön lévő csempéket (1 stack Debuff 1 csempe feltöltésére használódik fel). A töltés annyiból áll, hogy az illető végigsétál a csempéken (ha világít, akkor fel van töltve), ezen kívük a Debuff 6.000 Arcane damaget okoz 1 másodpercenként.
Jade Guardian: Jade Shards: a Guardian periodikusan jáde szilánkokat lő ki magából, ez 87.500 Nature damaget okoz mindenkinek. Jade Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Nature damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet. Jade Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 500.000 Nature damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Jade Petrification debuffot mindenkiről.
Living Jade : A kristályra kattintva egy 10 Stackes Debuff jelenik meg a kattintó playeren, ezzel fel lehet tölteni a földön lévő csempéket (1 stack Debuff 1 csempe feltöltésére használódik fel). A töltés annyiból áll, hogy az illető végigsétál a csempéken (ha világít, akkor fel van töltve), ezen kívük a Debuff 6.000 Nature damaget okoz 1 másodpercenként.
Jasper Guardian: Jasper Chains: a Guardian összeláncol 2-2 playert ~30 másodpercre, a láncok 35.000 Fire damaget okoznak 1 másodpercenként az érintetteknek, ha 10 yardnál messzebb vannak egymástól, a damage 25%-kal nő minden egyes tick után. Amennyiben a playerek 15 másodpercig távol vannak egymástól (15 yard +) a láncok elszakadnak. Jasper Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Fire damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet. Jasper Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 500.000 Fire damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Jasper Petrification debuffot mindenkiről.
Living Jasper : A kristályra kattintva egy 10 Stackes Debuff jelenik meg a kattintó playeren, ezzel fel lehet tölteni a földön lévő csempéket (1 stack Debuff 1 csempe feltöltésére használódik fel). A töltés annyiból áll, hogy az illető végigsétál a csempéken (ha világít, akkor fel van töltve), ezen kívük a Debuff 6.000 Fire damaget okoz 1 másodpercenként.
Az összecsapás elsőre bonyolultnak tűnhet, azonban nem olyan vészes: adott 3 aktív boss a 4-ből, ezek közül egy boss mindig aktiválni fogja a Petrification képességét (pl.: Jade Petrification), amivel lassan megdermeszti a raidet. A megszakításhoz fel kell tölteni az adott Petrificationhoz tartozó Guardiant (de csak azt!), ami robbant egyet (Jade Overload) és megszakítja a képességét, ezután pár pillanattal egy következő Guardian aktiválja a Petrificationját. A bossok akkor töltődnek, amikor 12 yardnál közelebb vannak egymáshoz. A taktika: a tankok 2:1 arányban tartják a bossokat. Mindegyik. tank tart 1-1 nem-petrificationos Guardiant és cserélgetik egymás között az aktív petrificationos Guardiant. A Petrificationos bosst mindig a legkevesebb Energys boss mellett kell tartani. Azaz: kezdésnél a 2 bossos tank 50-50 Energyig tartja a bossait, 50 Energyn a társa átveszi a Petrificationost, megvárni míg berobban és utána passzolgatni kell a Petris bosst (ideális esetben 50 Energynél kell váltogatni). Ezen kívül kerülgetni kell a bossok egyéni 1-1 képességét.
Amethyst: (Amethyst Pool) lila tócsákat rak maga alá (kb 1,3 percig marad meg), ezeket kerülni kell.
Cobalt: (Cobalt Mine) periodikusan kilő 1 kék kristályt valaki mellé, ami becsapódás után aknaként funkcionál, nem szabad hozzáérni a körülötte lévő kék szaggatott vonalhoz, illetve azonnal ki kell rohanni belőle (Cobalt Petrification alatt Def CD és root gátló vagy leszedő képesség kíséretében azonban ajánlott átrohanni rajtuk és felrobbantani őket, a passzív Damage Csökkentés miatt ekkor nem túl veszélyes).
Jasper: (Jasper Chain) periodikusan összeláncolja az embereket, ezeknek a személyeknek egymáshoz kell tapadni (értelem szerűen a ranged emberek mennek oda a melee társukhoz).
Heroicon minden jelentősen többet üt, illetve a bossok mögött megjelenik 1-1 kristály, melyekkel damage&spirit növelő Buffot ( Energized Tiles) lehet felstackelni a raidre. A kristályra kattintva egy 10 Stackes Debuff (pl.: Living Jade,de minden bossnak van saját) jelenik meg a kattintó playeren, ezzel fel lehet tölteni a földön lévő csempéket (1 stack Debuff 1 csempe feltöltésére használódik fel). A töltés annyiból áll, hogy az illető végigsétál a csempéken (ha világít, akkor fel van töltve).
A bossok 75% és 40% HP-n lekapcsolnak minden csempét (Power Down).
Tank: kezdésnél "A" Tank megfogja az éppen aktív petrificationos bosst és egy másikat és tartja őket egészen 50 Energyig (egyformán töltődik mindkettő), 50 Energynél "B" Tank átveszi a petrificationos bosst (ekkor nála lesz egy 0 Energys és a Petris 50 Energys boss) és megvárja míg berobban. A robbanás után aktiválódik a következő Petrification, ekkor a legkisebb (nem Petrificationos) Energys bosst tartó tank magához veszi a Petrificationos bosst és ez így megy tovább egész végig. A bossokat érdemes a piros szőnyeg két oldalán tartani és az Amethys Guardian lila tócsája (Amethyst Pool), illetve a Cobelt kék kristálya (Cobalt Mine) miatt szépen komótosan, de szinkronban húzni a szőnyeg széleinél (értelem szerűen, ha egyik képesség sem akadályozza a csapatot, akkor nem kell őket feleslegesen mozgatni). Ezen kívül a Guardianok DOT-ot (Rend Flesh) pakolnak aktuális tankjukra, tehát a 2 bossos tank komolyabb damaget kap. Tanknak csempét tölteni csak akkor, kell ha az éppen aktív Petrificationos Boss kristálya mellett áll és van 10 fel-nem töltött csempe a közelben.
DPS: a Guardianok osztott HP-n vannak, így a Multi-DOTolás erősen ajánlott! A DPS 2 csapatra oszlik, a melee ugye a bossnál van (lehetőleg a fal felőli oldalon), a ranged pedig a piros szőnyegen gyülekezik. Dpselni csak az egymás mellett lévő bossokat érdemes, a különállóval nem kell foglalkozni, mert alig kap damaget (Solid Stone). Az Amethyst által lerakott lila tócsákat (Amethyst Pool) kerülni kell, a Cobalt által kilőtt kék kristályból (Cobalt Mine) baromi gyorsan ki kell rohanni és kerülni kell a körülötte lévő szaggatott vonalat (csak a fent említett esetben ajánlott felrobbantani őket), Jaspernél a piros lánccal (Jasper Chain) összekötött párosokból a mobilisabbnak gyorsan a kevésbé mobilis társához kell rohanni és Jadenél nincs teendő. A csempék feltöltése első sorban DPS feladat, mindenki kattol szépen egy kristályra (aktív Petrifocationos bosséra a legcélszerűbb) és feltölti vele a közeli csempéket. A Debuffot 80 Stackra azért ajánlott feltornázni mimden alkalommal. Ugye 75% és 40% HP-n a bossok lekapcsolnak mindent és lehet kezdeni az elejéről a töltögetést.
Heal: a Guardianok tankjai DOT-ot (Rend Flesh) kapnak, amit elég rendesen kell healelni, a 2 bosst fogó tankot pedig baromira. Az Amethyst által lerakott lila tócsákat (Amethyst Pool) kerülni kell, a Cobalt által kilőtt kék kristályból (Cobalt Mine) baromi gyorsan ki kell rohanni és kerülni kell a körülötte lévő szaggatott vonalat (csak a fent említett esetben ajánlott felrobbantani őket). Jaspernél a piros lánccal (Jasper Chain) összekötött párosokból a mobilisabbnak gyorsan a kevésbé mobilis társához kell rohanni és Jadenél el kell engedni 1-1 szolídabb AOE healt a Jáde tüskék (Jade Shards) ellövése után. Egy-egy boss Overloadja után szintén ajánlott egy kicsi AOE healt elengedni, bár a Petrification passzív efffectje miatt veszélyes AOE damagere nem kell számítani. A csempék feltöltése első sorban DPS feladat, de Heal is nyugodtan besegíthet. Mindenki kattol szépen egy kristályra (aktív Petrifocationos bosséra a legcélszerűbb) és feltölti vele a közeli csempéket. A Debuffot 80 Stackra azért ajánlott feltornázni mimden alkalommal. Ugye 75% és 40% HP-n a bossok lekapcsolnak mindent és lehet kezdeni az elejéről a töltögetést.
Tank - (Blood Dk POV)
Heal - (Restoration Shaman POV)
Dps - (POV)
Hamarosan...
Videók teljesképernyős lejátszásához YouTube Flash Player kiegészítő szükséges!!